Fobi!

Jag har ormfobi, riktigt illa sådan. Att gå i skogen (eller i närheten) är inte att tänka på under sommaren. Är livrädd hela tiden om jag nu skulle vara tvungen att vistas där. Vissa dagar kan jag inte ens se dem på bild och absolut inte på tv. Ser jag nån på tv strax innan jag ska gå och lägga mig så kan jag inte sova sen.

Såg en gång en jättebra film, förutom då att det var en scen med massa ormar som tagit sig in i huset och upp i sängen. Kunde inte sova på en vecka sen!

En annan gång läste jag på aftonbladet.se hur någon hade hittat en orm i toalettstolen. Var extremt jobbigt att gå på toaletten ett bra tag efter det. Var tvungen att typ titta, så det inte låg nån där.

När jag var liten så hoppade jag jämfota upp på en brygga för att det kom en vattensnoksunge simmande emot mig. En unge! Jag VET ju att de är mer rädda för mig än jag är för dom, men en fobi är tyvärr inte rationell. och då var det ändå inte alls lika illa som det är nu. Nu är det extremt pga att det hindrar mig från att göra vissa saker.

Ni som har ormfobi, vilket tycker ni är värst? De små smala eller de tjocka?

Jag tycker att de smala är värst att se på typ tv å så, speciellt när de ligger flera i en hög? Usch, ryser bara på tanken!
Just det en annan grej. När jag antingen hör någon prata om ormar eller läser om det, så måste jag ta upp fötterna från golvet! Som om det helt plötsligt ska dyka upp en!

Vad har ni för fobi/fobier?


Kommentarer
Postat av: josefina

Lik en kändis hmmm aa det vet jag inte men kommer du på det så kan det ju vara roligt att veta =)

2009-08-02 @ 12:42:26
URL: http://josefinaljus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0