Personlighetstest

HIttade en länk till ett personlighetstest när jag kollade runt på olika bloggar. Tänkte mest göra det för skojs skull, men blev förvånad över att det stämmer så bra! Det finns HÄR om ni vill testa.

Så här blev mitt resultat:

Din personlighetstyp:

Tystlåtna, vänliga och samvetsgranna. Pålitliga. Sätter oftast andras behov framför sina egna. Stabila och praktiskt lagda. Värdesätter trygghet och traditioner. Välutvecklat sinne för form och funktion. Uppmärksamma på detaljer i det sociala samspelet. Extremt lyhörda för andras känslor. Vill vara till nytta för andra.


Karriärer som skulle kunna passa dig:

Inredningsdesigners, designers, sjuksköterskor, administratörer, operativa chefer, sekreterare, förskole- och dagispersonal, socialarbetare, personalvetare, juristassistenter, präster, kontorsansvariga, affärsinnehavare, ekonomibiträden, hemmafruar/hemmamän, trädgårdsmästare, kuratorer, familjerådgivare, hälsovårdspersonal, bibliotekarier, medicintekniker.

Introversion: Uppmärksamhet främst riktat mot den inre världeens ideer och intryck.

Hamnade nästan mitt emellan sinnesförnimmelse och intuition:
Sinnesförnimmelse: Tar in information via de fem sinnena och ser det befintliga.
Intuition: Tar information via det "sjätte sinnet" och ser det möjliga.

Även vid tanke och känsla hamnade jag nästan mitt emellan:
Tanke: Fattar beslut grundade på logik och objektivitet.
Känsla: Fattar beslut på personlig värdeskala.

Bedömning: Föredrar att leva på ett planerat och organiserat sätt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

men de växer ju fortast om de är ens naturliga right ? :)

o ja vill ha långt

2009-08-24 @ 18:42:20
URL: http://emmyandersson.blogg.se/
Postat av: Rhea

Det här med personlighet är intressant som många kanske inte tänker på när de väljer utbildning och yrke. Tack för infon om Aspergers syndrom. Vad går du för utbildning? Kram

2009-08-25 @ 07:07:58
URL: http://www.metrobloggen.se/ajohanne3

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0