En tid för skräckisar :)

Nu är hösten här igen och mökret kommer allt tidigare. Vad är egentligen bättre en blåsig, regning och grå höstdag än att krypa ner i soffan under en filt och se en riktigt bra skräckis? Tänkte tipsa er om några av mina favoriter :)

The Shining (miniserien)
Jag älskar Stephen King-filmer och The Shining är verkligen inget undantag. En grej som kanske inte så många vet är att King inte var nöjd med filmen (den med Jack Nicholson), så därför gjordes miniserien där han fick vara med att bestämma. Jag måste säga att jag verkligen håller med honom. Miniserien är sååå mycket bättre än filmen! Lite annan kuriosa är att The Outlook Hotel faktiskt finns på riktigt (under namnet The Stanley Hotel) och att det var där King hämtade insperation och skrev boken.

Jack Torrance får ett jobb på ett avlägset hotell i Colorado där han ska arbeta som vaktmäster under vintern då hotellet är stängt för allmänheten. Hans fru Wendy och sonen Danny kommer också att bo på hotellet. Danny besitter en förmåga som kallas the shining, vilket innebär att han har kan se sådant som har hänt och det som ska hända.
Redan innan familjen åker iväg börjar Danny få hemska visioner om hotellets förflutna och om framtiden. Vilka hemligheter är det egentligen hotellet bär på?







The Amityville Horror

Det här är nyinspelningen av Huset som Gud glömde. En riktigt bra film om man gillar det övernaturliga och att den dessutom är baserad på en sann historia gör den ännu bättre.

Familjen Lutz flyttar in i sitt drömhus, men ganska snart börjar märkliga saker att hända i huset. Efter 28 dagar tvingas familjen fly från huset för att aldrig återkomma igen...







Rose Red

Här kommer ännu en Stephen King-film, även den med övernaturligt tema.

Redan när Rose Red byggs, så händer det märkliga saker och flera dödsfall inträffar. När byggandet upphör, så verkar huset få eget liv och en massa nya våningar och rum byggs till av sig självt. En massa år senare bestämmer sig Dr. Joyce Reardon, som är besatt av Rose Red, för att hyra in människor med speciella förmågor för att utforska dess mysterium...








Vad tycker ni om dessa? Har ni några andra att rekommendera tar jag tacksamt emot tips :)


Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Du har då valt 3 bra filmer, den första och den sista är visserligen bättre än den andra, men helt ok val!

2009-10-05 @ 08:09:40
URL: http://metalnallen.blogg.se/
Postat av: Michan

najs blogg!! :D

checka gärna in min..

2009-10-06 @ 17:35:56
URL: http://michaelahanzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0