Jurtjyrkogården

En av mina absoluta favoriter bland Stephen Kings filmer är just den här. Jurtjyrkogården. Den här ligger extra varmt om hjärtat, just för att det är den första jag såg.

Sedan följde film efter film av Stephen King. Har fortfarande inte sett alla, men det kommer

Jurtjyrkogården handlar om famljen Creed. De flyttar till ett nytt hus och de har fått en ny granne, Jud Crandall, som de kommer bra överrens med. Allt är frid och fröjd.

 


Grannen Jud Crandall

Inte så långt därifrån ligger en djurkyrkogård, en plats där barn begravt sina kära husdjur. Men en bit därifrån döljer det sig en gammal indiansk begravnings-plats. Den har en magisk kraft att återuppväcka de döda. Men ibland är döden att föredra...


Dottern Ellis katt Church.


Stephen King spelar prästen.


Church.


Gage Creed.


Rachel Creed och Victor Pascow.



Kommentarer
Postat av: Frogprincess

Den är otäck...

2009-10-18 @ 16:24:02
URL: http://www.metrobloggen.se/frogprincess
Postat av: miiah

Åhh gillar du också stephen king? Han är skitbra! :D Och just den filmen är väldigt creepy lixom, man kanske inte blir jätterädd eller så men det är just djuren och ungen som är så creepy lixom.. Har du sett Rose red? Om inte, du bara måste!



SV: Åh så mysigt, det blir biodagar då alltså! :D Hihi. Jag vill också gå på bio, ska se new moon iallafall när den kommer! :D



Haha nej, asså jag gav upp pluggandet.. usch :p

kramar!

2009-10-18 @ 17:15:44
URL: http://miijauh.devote.se
Postat av: miiah

SV: Ja verkligen, han är så bäst! :D Skräckmästaren absolut ;)



Åh så roligt! :D Rose Red är verkligen en av mina absoluta favoritfilmer. Den är så himla bra, läskig och allt! Det är nog den enda filmen jag blir riktigt rädd av asså :p Har du sett "IT" också? eller "Det" som det heter på svenska :)



haha usch ja.. pluggandet är verkligen ingen hit.. idag är ingen bra pluggdag, ingen motivation eller något alls asså :p



Kramar på dig =)

2009-10-18 @ 19:37:29
URL: http://miijauh.devote.se
Postat av: miiah

SV: Haha men så roligt! :D Den har jag inte heller sett på länge.. det är nog ganska bra det för den filmen blir jag riktigt rädd av asså :p avskyr clowner i skräckfilmer och just denna är ju bara så läskig.. :p haha!



En annan film, som docl inte är stephen king som skrämmer livet ur mig är dead silence. Det är buktalardockor med i den, behöver jag säga mer?! ;) haha!



Kramar=)

2009-10-18 @ 20:06:14
URL: http://miijauh.devote.se
Postat av: M I K A E L A

Trodde inte jag heller. men fastna direkt. har varit vid kyrkogården ikväll kika mina bilder=)

2009-10-18 @ 20:37:15
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/
Postat av: Rhea

En film som jag skulle vilja se. Alltid kul med filmtips! Kram

2009-10-19 @ 00:00:19
URL: http://www.metrobloggen.se/ajohanne3

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0