Kan man vara mer trött?/Hur klantig får man va?

Det är helt sjukt hur trött jag är. Kanske beror det på att jag bara sov fyra timmar förra natten och kanske på grund av vädret. Eller kanske båda. Just det har nog inte berättat varför jag bara sov fyra timmar. I onsdags så skulle jag värma lite mat i mikron och när jag värmt klart och skulle stänga luckan så skar jag mig, på ovansidan av handen, på en trasig glasskål som låg i en liten hink brevid mikron (en alldeles idiotiskt ställe att ha den på, utan lock dessutom!)

Tyckte först att det inte var så farligt eftersom det knappt kändes och blödde inget först. Men sen blödde det rejält och såg att det var en ordentlig glipa, så det var bara att ta fram suturtejpen och tejpa ihop såret, lägga tryck på det och hålla handen högt för att stoppa blödningen. Slutade rätt så snabbt och ser fint ut under plåstret och det har inte blött något sedan jag satte på det, så verkar läka som det ska :)  Själva tejpen får ju så klart sitta på ett tag till, tills det läkt ihop tillräckligt.

Det som är jobbigast är att inte kunna göra vad som helst. Sitter på ett sådant dumt ställe så vågar inte knyta eller böja för mycket på handen ifall att det skulle spricka upp. Har köpt hem mig lite plasthandskar så nu kan jag diska igen. Smärtan kan man ju leva med, det går ju över.

Nu var det egentligen inte det jag skulle skriva om, men men, så kan det bli :P

Är så trött idag att jag faktiskt höll på att somna över en tidning under rasten idag. Jag satt på en trästol utan dyna, så det var inte så att jag satt bekvämt direkt. Önskar verkligen att jag har sovmorgon imorgon bitti, men ska iväg till praktiken igen. Däremot börjar jag en timme senare än vanligt så blir i alla fall en timmes sovmorgon. Jag är i alla fall ledig på söndag så då kan jag sova ut ordentligt :)

Kommentarer
Postat av: miiah

Åhh tråkigt att sånt händer :p men förstår dig, jag är också oerhört trött.. och upp tidigt imorgon och ha högskoleprovet är absolut inget jag ser framemot :P



SV: Ja det måste det ha varit.. sjukt jobbigt var det iaf, får hoppas att jag inte får migrän igen :p det var absolut inget roligt.. usch!



Jaha okej, haha :) Jag läser bara Matte B för att jag måste ha det för att komma in på den utbildningen jag vill gå :p himla störigt.. menmen, vad gör man inte! ;)



Ja jag tycker också det har gått fort, 3veckor hade ja min praktik, sista dagen idag. På en särskola var jag =)



Härligt att höra:) Hejja handen lixom! Bara bra här med, skittrött :p haha. blir nog en tidigt kväll så man orkar imorgon..



kramar=)

2009-10-23 @ 19:09:26
URL: http://miijauh.devote.se

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0