♥ Hur stressad är du? ♥

Nämnde i början av kursen att vi fick göra ett stresstest och nu tänkte jag lägga ut det, så att den som vill också kan göra det.



Stresstest


3 = ofta
2 = en till två gånger i veckan
1 = sällan
0 = inte de senaste veckorna eller aldrig


* Jag känner mig spänd och/eller orolig
* Jag känner mig arg och/eller orolig
* Jag känner mig mig hjälplös och/eller deprimerad
* Jag tycker att det är svårt att slappna av
* Jag har svårt att koncentrera mig
* Jag tycker det är svårt att hinna med saker
* Människor på min arbetsplats/i min hemmamiljö gör mig spänd
* Jag har dålig matsmältning/dålig mage
* Jag har huvudvärk
* Jag har spänningsutlöst nack-, rygg- eller skudersmärta
* Jag har svårt att somna
* Mina händer brukar vara kalla och svettiga
* Jag vaknar tidigt på morgonen, men känner mig trött
* Jag äter när jag känner mig spänd
* Jag dricker alkohol när jag känner mig spänd
* Jag tar medicin när jag känner mig spänd
* Jag biter på naglarna när jag känner mig spänd
* Jag oroar mig för framtiden

Maxpoäng: 54

Ju högre poäng ju mer stressad är du. Dela gärna med dig av ditt resultat om du har lust. Själv fick jag vid kursens start 30 stresspoäng.


Kommentarer
Postat av: Bellezza

jag såg bara halva men tyckte dem flesta var ganska dåliga vad tyckte du då?

2010-02-28 @ 14:21:58
URL: http://bellezzaofsweden.blogg.se/
Postat av: Bellezza

Okej jag måste nog ha lyssnat lite mer på låtarna för att jag ska börja gilla dem brukar vara så iallaflal :=

2010-02-28 @ 15:36:30
URL: http://bellezzaofsweden.blogg.se/
Postat av: felicia

16 poäng . Inte så farligt stressad med andra ord ? :D

2010-03-01 @ 19:59:06
URL: http://aicilefs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0