Whine

Igår på Stresshanteringslektionen pratade vi bland annat om vad vi klagar/gnäller på. Är skrämmande hur mycket man faktiskt klagar på saker och ting, trots att man inte är medveten om det just då. Dessutom så upptäckte jag hur mycket man faktiskt svär! Jag ska helt klart försöka att klaga mindre för det tar ju bara en massa energi. Att svära mindre tänkter jag redan på men ändå hoppar på något sätt svordomarna ut ur munnen. Fast det beror så klart vem jag pratar med också. Men ska försöka hårdare att bättra mig ännu mer.



Så här min ser lista ut över de klagovisor jag kommit på att jag använder mig av:

* Gud, vad trött jag är
* Jag hinner inte
*Jag har inte råd
* Fy, vad kallt det är
* Fan, vad dum jag är
* Nej, jag är inte sur bara trött
* Hur tänker han/hon egentligen
* Jag är så trött på det här vädret
* Håret ser ju förjävligt ut
* Jag orkar inte
* Jag har inget att ha på mig
* Fan vad han/hon gnäller
* Det är för varmt
* Jävla katt, sluta
* Vad gör hon/han
* Sluta tjata
* Använd blinkers (säger jag trots att jag inte ens har körkort :P)
* Jag är sugen på nåt (vilket alltid innebär något sött)

Usch vilken lång lista! Haha, blev ju en till klagogrej där nästan. Bero på hur man säger det :P

Har ni några klagogrejer?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0