1001 filmer du måste se innan du dör (film 1)

Jag har påbörjat ett litet projekt som går ut på att se så många filmer som helst från boken 1001 filmer du måste se innan du dör. Jag kommer inte se om de jag redan har sett utan det blir resten som ses och jag tar dem inte heller i någon viss ordning. I första hand så börjar jag med de filmerna som är på svenska och engelska och efter det gå vidare till andra språk. Jag har ingen aning om vilka som ens går att få tag på än, men ska göra mitt bästa i alla fall.

Film ett som sågs igår var Kill Bill - vol.1 från 2003. (ja, jag hörde till dem som inte sett den än :P)



Land:
USA
Regissör: Quentin Tarantino
Skådespelare: Uma Thurman, David Carradine, Lucy Liu, Daryl Hannah, Vivica A. Fox, Michael Madsen, Michael Parks m.fl.

Handlingen: När den tidigare professionella yrkesmördaren Black Mamba (Uma Thurman) vaknar upp efter fyra års koma, har hon bara en sak i tankarna: HÄMND! Hon har blivit förrådd av sina tidigare kollegor och chefen för "The Deadly Viper Assassination Squad" som på hennes bröllopsdag brutalt och kallblodigt lät mörda alla närvarande, inklusive den höggravida bruden. Men vad mördarna inte visste, var att de inte hade avslutat jobbet ordentligt! Black Mamba är redo för en blodig comeback: dödslistan är färdigkomponerad och under namnet "The Bride" inleder hon sin skoningslösa hämndaktion ... (lånad från Lovefilm.se)

Mitt betyg:  
Filmen får alltså 2 ½ av 5 möjliga poäng. Betyget hade gått upp lite om det inte hade varit för allt overkligt sprutande blod som jag störde mig grymt mycket på. Såg även tvåan igår och den tyckte jag var bättre.


Kommentarer
Postat av: Ziggy

SV; Ja samma här, har inte sett den fjärde, vill inte göra det heller XD

2010-01-22 @ 12:09:59
URL: http://ceciliaboberg.webblogg.se/
Postat av: angelica

Låter som ett spännande prohejt(att försöka se alla filmer), det är inte ofta man ser klassikerna annars. Har för övrigt inte sett någon av Kill Bill-filmerna

2010-01-23 @ 05:24:35
URL: http://filmtipsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0