Film 6

Så har man sett klart film nummer 6 då och jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka om den här filmen egentligen. Den var inte jättebra, men den var inte dålig heller. Fast den var rätt bra gjord ändå om man gillar lite skruvade filmer, vilket I Huvudet på John Malkovich (från 1999) är.



Språk: Engelska
Regissör: Spike Jonze
Skådespelare: John Cusack, Cameron Diaz, Ned Bellamy, John Malkovich, Eric Weinstein, Madison Lanc m.fl.

Handling: Craig Schwartz är en begåvad men aningen frustrerad konstnär som uppträder på New Yorks pulserande gator med sin marionetteater. De stressade Manhattanborna verkar dock inte ha någon som helst lust att ta del av hans speciella - och i vissa fall MYCKET speciella - tolkningar av världdramatikens klassiker. Craig inser till slut att han inte kan försörja sig på sin marionetteater och börjar därför att studera platsannonserna. Företaget Lester Corporation verkar kunna erbjuda ett bra jobb för en fingerfärdig person som Craig. Han beger sig iväg till den imponerade Mertin Flemmer-byggnaden på centrala Manhattan för en intervju. Till Craigs stora förvåning visar sig Lester Corporations kontor ligga inklämt mellan skyskrapans sjunde och åttonde våning med synnerligen låg takhöjd som oturligt resultat. Men det finns betydligt märkligare saker med kontoret än dess placering. Genom en lucka i väggen verkar man kunna komma rakt in i huvudet på... ja det låter inte klokt, men man verkar faktiskt kunna komma rakt in i huvudet på den Oscarnominerade skådespelaren John Malkovich.

Betyg:
Får nog bli tre och en halv fjäril ändå för den var bättre än ett medelbetyg och klart sevärd. På något sätt så dras man faktisk in i den. Vare sig man vill eller ej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0