Godisberoende på heltid

Som jag har berättat förut så har jag ett godisberoende vilket ledde till att jag höll upp i ett år innan jag åt godis två gånger och nu har jag hållt upp igen i snart 1 månad. Jag är godisberoende på heltid och INTE på deltid som en del verkar tro. Spelar ingen roll att jag försöker förklara att det inte är något som försvinner utan en del förstår verkligen inte. En del tycker att det gör väl inget om man äter på helgen. Och visst det håller jag med om. Det vill säga om det gäller någon utan ett beroende. Att säga så är samma sak som att fråga en alkoholist om det inte är okey att bara dricka på helgen. Just det, det funkar inte alls. Det gör det inte för en med ett godisberoende heller. Det skulle väldigt snabbt övergå till det vanliga igen. I mitt fall skulle det betyda godis varje dag och så vill inte jag leva längre. Precis som en alkoholist tar till flaskan för att döva känslor, så tar en person med ett godisberoende till godiset för att göra samma sak.



Tyvärr, finns det inget mellanting. Jag önskar verkligen att det fanns det för jag skulle också vilja njuta av några bitar godis då och då, men det finns helt enkelt inte ens på kartan. Jag har verkligen provat att hålla mig till helger men det har misslyckats varje gång. Det var först när jag erkände för mig själv att jag hade ett problem och verkligen VILLE sluta som det gick. Det enda var att bryta helt och hållet. Fast jag måste erkänna att det fortfarande finns en del av mig som fortfarande hoppas på att jag en dag ska kunna äta godis ibland fast jag vet att det är omöjligt. Men det är väl som man säger att hoppet är det sista som överger en...


Kommentarer
Postat av: andi

då är vi verkligen två på den delen. är så trött på snön jag också. ush... vill ha sommaar.. haha

2010-01-24 @ 16:04:28
URL: http://andiibandii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0