♥ Almost bedtime ♥

Om en stund så blir det sängen för min del eftersom jag har skola imorgon. Men som tur är har jag sovmorgon så behöver inte gå upp förens runt nio. Älskar sovmorgon! Men innan jag kryper i säng så ska jag titta klart på programmet på tv. Jag kolla just nu på Hemsökta Hus (Most haunted) på TV4+ och innan det var det Ghost Hunters. Spökprogram för hela slanten alltså!

Ghost Hunters
I det här programmet så antar de en mer skeptiskt vinkel och försöker, samtidigt som de så klart söker bevis på paranormal aktivtet, hitta en naturlig förklaring på det de upplever under sina utredningar. Vilket, som jag tycker, gör ett större intryck när de väl inte kan hitta någon annan förklaring än att det är något övernaturligt.



Hemsökta Hus (Most Haunted)
Här försöker de mer få bevis än något annat tycker jag. Den största skillnaden mot Ghost Haunters är att de i det här programmet tar in ett medium, men även någon som är mer skeptisk och som senare tittar igenom banden för att göra sin slutsatser - dvs om det är något övernaturligt eller om det faktiskt finns en mer naturlig förklaring till det som händer. Det har även en person som gör efterforskningar om platsen för att ta reda på om det mediumet kommit fram till stämmer.



Personligen så föredrar jag Ghost Haunters, kanske för att de utgår från en skeptisk vinkel. Detta trots att jag tror på spöken/andar. Jag tycker att bara för att man tror att det finns något som inte går att förklara, så är det ändå bra att vara lite skeptisk och inte tro att allt beror på spöken/andar.



Kommentarer
Postat av: nath

va roligt :) nej det stämmer de, lilla skövde då känner nästan alla varandra hehe.

2010-03-22 @ 11:35:26
URL: http://onlynattan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0