♥ Hiss & diss ♥

Var evigheter sedan jag hade en hiss- och disslista, så det är väl verkligen på tiden! Den här listan kommer vara inriktad på inredning :)




* Mönstertapeter - älskar mönster på tapeter, men då ska det inte vara en tapet med små, små rosa blommor på. Usch! Helst ska det vara stort mönster eller något i stil med tapetet som är bakom mig i hiss & diss bilderna. Men samtidigt ska det ju inte vara för mycket mönster heller. Gäller att hitta en bra balans.

* Färg - Färg, färg och åter färg! Det värsta jag vet är när ett helt hus eller lägenhet bara är inrett i vitt. För mig ger det lite känslan av att vara på ett sjukhus. Färg är ju något som speglar personligheten av den som bor där, plus att det blir en betydligt högre myskänsla med lite färg.

* Soffa med divan - Har ingen sådan här soffa själv, men det står definitivt högt på min önskelista. Ja, jag vet att nästan var och varannan människa i det här landet äger en, men jag gillar att slänga upp benen när jag tittar på tv och därför vore en sådan här soffa perfekt. Att den är snygg också är ju så klart ett plus :)





* Gardinkappor - jag vet inte, men jag får sådan "gammal" känsla av kappor. Något som bara äldre har. Samtidigt så är det också pga att det faktiskt gör fönstret mindre. Gardinlängder öppnar ju upp fönstret på ett helt annat sätt.

* Cafe latte - Vad är det med den här "färgen" som gör att så många vill ha den? Kanske är det just därför jag INTE vill ha den, för att så många har den eller vill ha den. Så tråkigt när allas hem ser likadana ut!

* Plastgolv - Är absolut inget fel på plastgolv i sig, är ganska praktiskt även om jag inte skulle välja det själv. Bor man i lägenhet så har man inget att säga till om, utan det är bara att gilla läget. Något som jag verkligen inte tycker är snygg är de plastmattorna som ska föreställa trägolv. Vem är det egentligen som väljer dem? Ser ju så himla billigt ut!


Vad tycker ni? Håller ni med eller tycker ni något helt annat?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är bra med mig med!



Var det jag som fick dig och påminna om hiss & diss or?

för jag hade okcås det xD

2010-03-02 @ 14:49:21
URL: http://luniita.blogg.se/
Postat av: finalinafina ♥

åh, om du gillar mönstertapet så ska du se min fondvägg. haha, du hade älskat den! måste lägga upp en bild på den någon gång :)

2010-03-02 @ 15:12:18
URL: http://finalinafina.blogg.se/
Postat av: Linda

Plastgolv är jag hjärtlig trött på. Det ser inte snyggt ut, tyckte alltid golvet verkade smutsig. Älskar mönster på tapeter, som den bakom dig:).

Fin header:)

2010-03-02 @ 15:31:48
URL: http://nakit.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0