♥ Paranoid? ♥

Alla har vi väl haft den där känslan av att något är fel. Att magkänslan säger att man borde göra si eller så eller att man inte borde göra något. Jag hade den starkt för ett par somrar sedan.

Jag var på väg hem efter att ha jobbat kväll och som vanligt så gick jag samma väg. Precis när jag skulle svänga in på vägen jag alltid går, så fick jag en stark känsla olustkänsla av att jag inte borde ta den vägen. Först slog jag undan det och tänkte att bara var löjlig, men olustkänslan var så stark att jag bestämde mig för att gå en annan väg hem. En väg som var dubbelt så lång.

Två dagar senare fick jag reda på att kvällen efter jag skulle ha gått där, så hade en kvinnan blivit brutalt våldtagen och misshandlad där.

Min tanke är självklart då: Tänk om den där mannen stod där och väntade samma kväll som jag bestämde mig för att gå den där omvägen istället. Att det helt enkelt inte dök upp någon den där kvällen och att han då kom tillbaka kvällen därpå. Det kunde ha varit jag!

Jag kan säga att jag blev ganska skakad av den händelsen för tänk om jag inte hade lyssnat på min magkänsla den där kvällen.

Lyssna alltid på er magkänsla är mitt tips, den kan göra skillnad!


Kommentarer
Postat av: Althea

Nej men usch va hemskt! Och va bra att du följde din magkänsla. Ha en skön dag =)

2010-03-13 @ 12:10:28
URL: http://altheatrollet.blogg.se/
Postat av: simone

Så sant, man borde följa sin magkänsla mer än vad man gör!

2010-03-13 @ 13:33:42
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0