♥ Do you believe? ♥

För ett tag sedan så snuddade jag vid ämnet spöken och det faktum att jag tror att de finns. Spöken kanske inte är rikitgt rätt ord, för då tänker kanske många på vita lakan som svävar över marken. Jag tror att andar är ett mycket bättre ord. Men bara för att jag tror att de finns, så drar jag inte slutsatsen att det är ett spöke när jag hör ett ljud jag inte brukar höra. Det är nog lätt annars att man drar den slutsatsen.

Jag tänkte att jag skulle berätta lite om de saker jag har upplevt. Det är jättesvårt att förmedla det man kände vi de olika tillfällena, men jag ska göra ett försök.

I Karlsborg, som ligger ca 8 km från där jag växte upp, finns ett gammalt hemsökt sjukhus vid fästningen, som nu står öde. Vid några tillfällen så har jag och några till åkt dit mitt i natten. Första gången jag åkte dit så visste jag inte vart det låg, men redan när vi svängde upp på den lilla vägen dit så kände jag ett starkt obehag. En känsla av att inte var välkommen. En känsla som förstärktes när vi stannade bilen utanför  det gamla sjukhuset, som består av tre byggnader. Den ena byggnaden för till för dödssjuka. När vi varit där en stund så låser sig helt plötsligt ena bilen utan att någon ens rör nyckeln. Tro mig det var min första respons, att hon kommit åt låsningsgrejen på nyckeln, men då höll hon upp den i handflatan och då låstes bilen upp! Då bestämde vi att det absolut var dags att åka! När vi körde iväg så såg jag en man i ett av fönstrena. En man som såg dödsjuk ut. Tydligen hade jag mer eller mindre skrikit "åk", för de som var i den andra bilen hörde mig till och med.


En del av "Gamla sjukhuset".

Vid ett annat ställe på fästningen så finns det något som heter "Suckarnas allé". Jag togs dit och blev ombedd att gå längs allén utan att veta vad det egentligen var för något speciellt där. När jag gick där så hörde jag klagorop och rosslet av kedjor. Jag kände även ett motstånd när jag gick åt ena hållet, medan när jag gick åt det andra så kände jag ett tryck mot knäna när jag stannade upp. Precis som om någon ville att jag skulle fortsätta gå.
Jag fick senare veta att det var längs den där allén som de transporterade fångar förr i tiden.



Jag har även varit med om att ha sett skepnader i fönsterrutor och jag vet att det omöjligt kan ha varit någon utanför. Apparater ha satts igång och stängts av utan någon realistisk förklaring. En gång var jag med om att tv:n stängde av sig. Inte bara stängde av sig som när man trycker på knappen på fjärrkontrollen utan jag menar stängde av sig helt som när man trycker på knappen på tv:n. Hur förklarar man det?

Vad tror ni? Har ni varit med om något övernaturligt?


Kommentarer
Postat av: PHOTONERDEN

Ush va läskigt.

2010-03-21 @ 15:26:06
URL: http://photonerden.blogg.se/
Postat av: Emma StarLeaf

Hej:) Om du är intresserad av smink vill jag tipsa dig om min blogg till veckan, då har jag en Sminkvecka och det kommer bara handla om smink, ni kommer få tips varje dag i en hel vecka! Om du är intresserad kommer du inte bli besviken:)



Och svar på ditt inlägg: Det som jag har varit med om är att en bandspelare har gått igång utan batteri, och jag hörde sedan hur knappen trycktes av oxå! Och så har jag sovit i "skillingmark" det är ett spökhus, jätte läskigt! ljusen blåstes ut och vi hörde en klocka som inte fanns, jag tror verkligen på spöken, men jag vill inte ha något med dem att göra:S hihi

2010-03-21 @ 15:30:53
URL: http://emmastarleaf.blogg.se/
Postat av: Emma StarLeaf

sv: nej ja vet inte om jag skulle våga göra om det;) tihi. Har en kompis som sov över i "borgvattnet" där är det riktigt läskigt! I ett rum står det en gungstol, men dem har låst det rummet för gungstolen slänger ur folk så dem har skadat sig! Det har bott en liten pojke där, som fortfarande springer omkring där, och han brukar alltid hoppa i sängarna, så dem bäddade sängarna och stände dörren och vaktade, och när dem efter 10 minuter gick in var det helt stökigt i sängen! Läskigt:)

2010-03-21 @ 15:49:05
URL: http://emmastarleaf.blogg.se/
Postat av: CAMIE

Fyfan va läskigt! ;D

Tycker sånt där är spännande men jag kan ändå inte säga att jag helt tror på spöken eller andeväsen :) Jag kan egentligen inte göra det eftersom jag inte tror på ett liv efter döden men jag skulle gärna vilja bli motbevisad ^^,

2010-03-22 @ 13:16:06
URL: http://camillahart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0