♥ Tänka negativt vs. positivt ♥

Jag vet inte hur det är med er, men jag har en tendens att tänka mer negativt än positivt. Vissa dagar mer än andra. Men efter att ha börjar kursen jag går så har jag börjat försöka att tänka mer positivt även om det kan vara svårt att tänka på ett helt annat sätt. Det hela handlar ju egentligen om att programmera om sig själv och sina tankegångar och det är verkligen inte det lättaste.

Har ni tänkt på hur ofta det faktiskt blir som man föreställt sig, oavsett om man tänker negativt eller positivt. Tänker man att det kommer att misslyckas, ja då gör det oftast det också. Tänk vad mycket man skulle åstakomma om man istället tänkte positivt!

Så här ser det ut om man tänker negativt, dvs begränsande föreställningar:




Men så här ser det stället ut om man tänker positivt, dvs föreställningar som gör saker möjliga:





Kommentarer
Postat av: Liz

Jag tänker såhär: Är/tänker man negativ så blir man inte lika hårt besviken när något dåligt händer och man blir super glad när någor bra händer. Fast det är som sagt var inte så bra att bara vara negativ hela tiden. Ha en super härlig söndag

//Liz

2010-03-14 @ 17:14:45
URL: http://lizmakeup.blogg.se/
Postat av: finalinafina ♥

grattis till veckans blogg, klart jag röstade på dig :)



det här var ett riktigt bra inlägg, verkligen! du har rätt i det du säger- inställningen avgör hur allting blir :)

2010-03-14 @ 19:21:20
URL: http://finalinafina.blogg.se/
Postat av: Sara [Tävling på bloggen!]

Åh, har du katt?

Kram

2010-03-14 @ 19:38:52
URL: http://www.februaritjej.se

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0