♥ Ung - automatiskt skyldig? ♥

Det här inlägget skrev jag som gästinlägg för inte så längesen, men eftersom inte alla kommer att se det där så väljer jag att lägga ut det även här. Anledningen är att det är ett inlägg som jag tycker handlar om något viktigt. Har dock gjort några små ändringar.

Om det är något som verkligen irriterar mig på så är det att många tar för givet att det alltid(?) är de yngre som är skyldiga/gör fel när det faktiskt är lika stor chans att det är den där tanten på 75 år som är/gör det. Bara för att någon är ung så betyder inte det att den personen bara gör idiotiska/dumma saker.

Jag kan ta ett exempel när jag och min syster var inne på Åhléns för en hel del år sedan. Jag kommer inte ihåg exakt hur gammal jag var, men runt 18 år (kanske yngre) skulle jag tippa på och min syster 4 år yngre. När vi går ut, samtidigt som en kvinna runt 45 år gör detsamma, så går larmet. En tjej som jobbar i butiken kommer genast fram till mig och min syster och ber oss gå genom detektorerna igen. Naturligtvis piper det inte den här gången. Och vad händer med kvinnan som gick ut samtidigt som oss? Jo, hon hann ju så klart försvinna.

Jag tror tyvärr att sådant är väldigt vanligt tyvärr, att folk har en inlärd(?) uppfattning om folk. Trots att jag inte hade tagit något så kände jag mig ju ändå skyldig när jag blev"utvald" att gå genom detektorerna igen.

Visst, jag håller med om att många ungdomar någon gång snattat i någon buktik (jag har också gjort det, ung och dum som man var), men det gör dem inte automatiskt skyldiga. Många gånger kanske det är den där mysiga tanten eller farbrodern som är den skyldiga.

Jag tycker inte att man ska döma någon efter ålder, kön eller något annat. Oftast stämmer ju inte bilden som vi bygger upp alls med verkligheten!

 
                            Skyldig?                                                       Oskyldig?

Glöm inte tävlingen som ni hittar här

Kommentarer
Postat av: emelialinnea - fashion, smink och Kläddesign

aa det är ju synd!

Postat av: simone

Det är itnressant det, att det är unga som misstänks i första hand!

2010-03-30 @ 11:05:12
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0