Hissar och Dissar från året som (snart) gått

Ja, precis som rubriken säger så kommer här en liten sammanställning över året som gått. Kommer säkert glömma en massa, men påminn mig gärna då ;) Det här är ju i alla fall vad jag tycker, så håller ni inte med så är det ju helt okey! Alla tycker vi ju olika :)





* Pajetter - en stor hit tycker jag, mer paljetter åt folket :P Av någon anledning så känner man sig lite extra fin om man har paljetter någonstans på kläderna. (om det är på rätt sätt vill säga annars är det bara taky (stavning?))

* Brorsans student - Man fick lite flashbacks från sin egen student och sådant är ju alltid trevligt :)


Närmaste släkten och grannen samlad. Gissa vem som är jag ;)

* Leggings - Alltså jag bara älskar det här klädesplagget. Man får ju så mycket mer variation!

* Akilles - När jag fick hämta hem min lilla sötnos var en rolig dag :) Även om han kan vara riktigt jävlig ibland ;)


Akilles 3 månader

* Klassåterträff - Trots att jag var skeptisk till att träffa alla gamla klasskompisar från högstadiet igen, så blev det en lyckad kväll. Synd bara att inte alla kom.



* Spikmattan - Underbara uppfinning det här :) Och detta säger jag trots att jag bara testad den en enda gång!



* Många biobesök - Helt otroligt hur många filmer jag hunnit se på bio det här året. I vanliga fall så går jag på bio kanske två-tre gånger om året. Men i år har det blivit betydligt fler, bland annat dessa tre:

             

* En riktigt trevlig jul - Blev mycke god mat, trevligt sällskap och julklappar.


Jag i min juloutfit. Kanske inte så julig, men fin :)


En del av vårat julkappsberg under/bredvid granen. Vi var många, därav många julklappar som fick trängas under granen :P

* Kornblått - Den här färgen har synts ganska mycket, i alla fall andra halvan av, 2009. En färg jag fullkomligt älskar! Jag måste stoppa mig själv annars skulle halva garderoben bestå av den färgen :P



* Ballerina - Ja, nu kanske ni tänker att de faktiskt har funnits ett tag, men det var först i somras som jag upptäckte dem på allvar. De är både snygga och bekväma och man kan ha dem till det mesta.






* Ett mörkt år för kändisvärlden - Det här året var det många kändisar som lämnade denna värld i förtid.





* Anna Anka
- Vad är grejen med den här hetsen kring henne. Vad har hon gjort liksom, förutom att vara hemmafru?

* Kanye West - Ni förstår säkert vad jag syftar på. Just det skandalen MTV Awards då han rycker mikrofånen ur handen på en snopen Taylor Swift som precis vunnit pris och säger att han tycker att Beyoncé borde vunnit. Pinsamt!



* Chris Brown - Kom fram att han misshandlat sin dåvarande flickvän Rihanna och dömdes senare i domstol. Jättediss!

 

* New Moon - Okey, nu har inte jag sett den än, men den första har jag sett och jag förstår inte alls hypen kring dessa filmer. De är ju inte ens bra. Eller har alla utom jag smittats med någon sorts Twilligt-sjuka?

* Attacken mot Jessica Simpson - Medier gick ut och kallade henne fet efter att hon visade upp en ny kropp med former. Det är verkligen något som är sjukt när man kallar någon, med helt normala former, för fet. Om alla skulle gå efter de måtten så skulle nästan hela jordens befolkning vara feta! Vad ger det egentligen för signaler till alla unga tjejer som redan har en dålig kroppsuppfattning?

Skulle du kalla henne för fet? Jag skulle det då inte! Kul att se normalviktiga kändisar också!


OBS! MINA EGENTAGNA FOTON FÅR ENDAST TAS/LÅNAS MED MIN TILLÅTELSE!


Kommentarer
Postat av: placebohoe

Gott nytt år :)

2009-12-31 @ 16:34:18
URL: http://placebohoe.blogg.se/
Postat av: Bim HD

Gott Nytt År - och Akilles ser ut som Leo Tass, tihi... helt klart :P

Hm, DET linnet - kornblåa, det skulle man ha - älskar modellen, gah... drömma kan man, ja...

Må så grankott...

... och jag är alltså fet då, hm... då vet jag :D

2010-01-02 @ 14:41:07
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0