Välkommen hem till mig! - del 5

Efter ett litet uppehåll så är det åter igen dags för min lilla följetång. Idag är det dags för 5:e och sista delen och på tur står vardagsrum + sovalkov.


Skrivbord och tv-bänk står så att "stolpen" inte syns lika tydligt. Gillar inte alls skrivbordet så jag kommer att köpa ett nytt så småningom. Eller ja, ganska snart för jag behöver något bra att plugga vid.


Kanske inte snyggaste tv-bänken, men den gör det den ska i alla fall. Även den ska bytas ut till en annan och då blir det helt klart en annan färg på den!


Skinnsoffa är inte en favorit egentligen, men sedan jag skaffade Akilles så är jag rätt glad att jag inte har en i tyg. Tänk vad man hade fått ta bort katthår då! Kuddarna kommer att bytas ut sedan. De här köpta jag bara som något tillfälligt tills jag hittat några som jag verkligen vill ha. Ska även köpa någon/några tavla/tavlor som jag ska ha ovanför soffan, men har tyvärr inte hittat några jag vill än.


Som sagt, gillar inte skinnsoffa egentligen, men den är bekväm i alla fall och den var gratis :P


Fönstret vid tv:n. Inte så tomt som det ser ut på tidigare kort, då de är tagna vid olika tidpunkter.


På bordet står det här fina ljusfatet och ljus. Eftersom jag älskar fjärilar så finns de lite var stans hemma, bland annat på ljusfatet.


En till soffa med gröna kuddar. Bakom står två bokhyllor med pelare för filmerna.


Även i bokhyllan finns det plats för en fjäril...


...och foton...


...och ett foto till.


I taket hänger en svart lampa i spets.


Framför sovalkoven hänger ett draperi, så att det blir mer avskilt. Dessutom så skymmer ena bokhyllan en del av öppningen så att det blir ännu mer avskilt.


Vid väggen inne i alkoven har jag hängt upp ännu ett draperi för att göra det mer mysigt plus att det låter mindre ihåligt. Ovanför sängen hänger dessa tre superfina tavlor som jag hittade billigt :)

Ja, så bor alltså jag! Kommer bli några ändringar som ni kanske märkte, aldrig blir man helt nöjd :P

(Tidigare delar finns under kategorin Inredning)

OBS! MINA EGENTAGNA FOTON FÅR ENDAST TAS/LÅNAS MED MIN TILLÅTELSE!


Kommentarer
Postat av: andi

super mysigt

2009-12-19 @ 17:59:02
URL: http://andiibandii.blogg.se/
Postat av: andi

svr: har faktiskt inte den blekaste vart dom är köpta. pappa som köpt. men sjukt snygga är dom

2009-12-19 @ 18:07:26
URL: http://andiibandii.blogg.se/
Postat av: miiah

sv: tack så mkt! :) Är rätt nöjd med dem faktiskt.



Jag är fortfarande sjuk men är piggare så jag hoppas på att må bättre snart! Hur är det själv? :)



Kram!

2009-12-19 @ 20:20:42
URL: http://miijauh.devote.se
Postat av: elma

gud va mysigt! Jag gilla det där du hade gjort med draperien, det såg jätte mysigt ut (:

2010-01-01 @ 21:21:53
URL: http://eeelmaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0