Lär känna mig

Tänkte att eftersom jag har ny blogg nu, så tänkte jag att det kanske vore en bra idé att berätta lite om mig själv. Hittade på någon sida lite frågor som jag ska svara på. Tänkte att det kunde vara ett bra sätt för er att få reda på lite om mig.


Om mig

Namn: Jeanette Linnéa Veronica (efternamnet vill jag inte säga)

Ålder: 25 år

Smeknamn: Har inget. Men pappa brukar kalla mig snuttan, mot min vilja :P

Syskon: 1 syster och en 1 bror, båda yngre

Sysselsättning: Har ett semestervikariat just nu, sen blir det studier

Bra egenskaper: Snäll, tålmodig, bra på att komma i tid, omtänksam, envis

Dåliga egenskaper: envis här oxå, kräsen (gäller mat, kläder, killar osv)

Linje/klass: Gick omvårdnadsprogrammet på gymnasiet

Hårfärg: Brunt

Ögonfärg: Gröna

Skostorlek: 39 ibland 40

Hur lång är du? 167 cm
Status? Singel

Är dina föräldrar fortfarande tillsammans? Japp


Klädsel

Vad har du på dig idag: orange klänning och jeansleggings

Vad använder du just nu för skor: Precis nu, så går jag runt i strumplästen.
Favoritfärg på kläder: Hm, svår fråga. Har flera favoriter; grönt, rosa, turkos, lila


Senaste personen som

Sov i din säng: Jag själv och Akilles (katten)

Du pratade med: En jobbarkompis

Du delade en drink med: Kommer inte ihåg

Du gick på bio med: Ebba (en kompis)

Du gick på stan med: Mamma och syrran

Skällde på mig: Kommer inte ihåg, är flera år sedan någon skällde på mig.


Senaste

Låt du hörde: Obsessed - Mariah Carey

Film du såg: True Confessions of a Go-Go Girl

Mat du åt: Pannkakor
Kram: En av de boende på jobbet :P

Fest: Syrrans inflyttningsfest

Känslan: Trött

Ilska: När katten gjorde något han inte fick, tror jag. Fast ilska kanske inte är rätt ord, men det närmaste jag kunde komma på

Resa: Haha, resa? Sånt har jag inte råd med.

Glädje: När jag fick min lönespecifikation och såg att jag skulle få mer än jag trott

Dröm: I natt, kommer dock inte ihåg vad den handlade om.

Boken du läste: The Notebook av Nicholas Sparks

Personen du pratade i telefon med: Mamma

Personen du fick sms av: Mamma

Gången du var utomhus: I dag när jag gick hem från jobbet

Gången hela din familj åt middag tillsammas: Minns inte. Blir inte så ofta hela familjen blir samlad eftersom vi inte bor ihop.

Saken du köpte: En tandborste, haha



Vilken svordom använder du mest?
Är nog faan skulle jag tro
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En ny säng haha


Läser du för skojs skull?
Jadå, det gör jag

Pratar du några andra språk? Ja, engelska. Läste tyska i skolan, men tyvärr glömt det mesta

Har du gråtit offentligt? Ja, det har hänt, men väldigt, väldigt få gånger


Har du några tatueringar eller piercingar?
Har haft två piercingar, men de tog jag ur för flera år sedan

Vill du har några tatueringar eller piercingar? Nej


Vad har du med dig in på bion?
Hm, är nog mest de där snacksen som går att köpa där

Vilken är din favoritdrink? Antingen Sex on the beach eller Zombie


Gillar du din boende-situation?
Nja, skulle hellre bo i en tvåa och en balkong skulle inte vara helt fel

Vilken är din favoritfrukt? Beror lite på årstid, men vindruvor och persikor är stora favoriter

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Oja, kan bli galen på folk som inte kan stava (vilket många inte verkar kunna nu för tiden). Kalla det en "yrkesskada" haha :P

Tror du att Gud är en man eller kvinna? Tror inte på Gud

Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Tvivlar jag starkt på eftersom jag är höjdrädd

Vilken/vilka kändisar har du blivit jämförd med? Har hört att jag kan vara lite lik Mariah Carey på vissa bilder

Stör det dig om någon säger att de ska ringa/höra av sig men inte gör det? Ja, det gör det

Vilka böcker har fått dig att gråta? Minns inte alla, men några är iaf Pojken som kallades Det, Night, Äcklig och The Notebook

Vad är du allergisk mot? Partiklar (dvs damm, rök, pollen osv), starka dofter, kaniner och så har jag en korsreaktion på palsternacka


Idol i tonåren?
Backstreet Boys och Mariah Carey

Första konserten du var på? Det var när jag var i Göteborg 1997 och såg Backstreet Boys


Vilken hårfärg trivs du bäst i?
Har varit brunett, blond och rödhårig, men trivs dock bäst som brunett

Vad har du för ringsignal? Single ladies med Beyoncé

Har du husdjur? Ja, en liten kisse som heter Akilles

Hur gammal var du när du flyttade hemifrån? Jag var 15, skulle fylla 16 det året

Hur många gånger har du flyttat? 3 gånger, 4 om man räknar med flytten från BB :P


String eller hipsters?
Hipsters, absolut!

Vad sover du? Linne och långa pyamasbyxor eller linne och shorts

Vad har du för färg på påslakanet? Vitt


Vad har du för startsida på internet?
Metrobloggen.se, men ska ändra


Har du ljugit om din klädstorlek någon gång? Nej, inte vad jag kan minnas, ser ingen anledning till att ljuga


Vad var det senaste du såg på tv? True confessions of a Go-Go Girl, en film som gick på femman igår

Vad finns på väggarna där du är nu? Inget förutom tapeten då. Har inte fått upp tavlorna efter tapetseringen.

Tycker du om att dansa? Ja, dansar ofta omkring hemma :)


Hur stor är din säng? Är en 120 säng just nu, men ska köpa en större


Vilka städer/orter har du bott i? Mölltorp, Falköping och nu bor jag ju i Skövde då.

Vilken är din favoritglass? Piggelin är det just nu

Har du någonsin åkt ambulans? Nej, tror inte det

Har du kvar klädesplagg från när du var liten? Ja, har några kvar, bland annat det jag hade på mig när jag kom hem från BB.


Har du varit kär någon gång? Jadå, det har jag absolut

Har du blivit sårad någon gång? Ja, tyvärr
Har du gillat en kille utan att berätta det för honom? haha, ja det har jag absolut
Har du haft en hemlig beundrare? inte vad jag vet, annars hade det ju inte varit en Hemlig beundrare :P

Gjort något du ångrar? haha, jo klart man har

Ljugit för någon du tyckt om? ja, men bara vita lögner, aldrig om något viktigt/allvarligt

Gjort bort dig offentligt? jo, det har man gjort

Velat bli tillsammans med ditt ex igen? nej

Gråtit när ett husdjur dog? ja, mina husdjur är mina bebisar ju


Kommentarer
Postat av: Rhea

God kväll! Då börjar jag följa den här bloggen i stället. Men det finns ju ingen Bloglovin-knapp! Kommentera gärna i min blogg igen i morgon så ska jag se om jag kan få in dig i bloglovin på nåt sätt. Nu är jag för trött. Kram

2009-07-27 @ 23:38:22
URL: http://metrobloggen.se/ajohanne3

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0