Melodifestivalen - respons

Nu har alla artisterna gjort sina framträdanden och jag tänkte dela med mig lite av mina tankar.

Ola
Tycker att det här är en helt okey låt, som jag säkert kommer att lyssna på både en och två gånger efter att det här är över. Dock så tycker jag att framträdandet är rätt tråkigt. Lite dansare hade gjort det hela mer intressant.

Jenny Silver
Jag vet inte vilket som var värst här; outfiten, "dansen" eller det faktum att låten kändes oändlig. Den så kallade dansen såg mest ut som ett chi gong pass tycker jag.

Linda Pritcher
Redan när jag hörde de första tonerna så visste jag att det här var en låt som jag skulle gilla och jag hade inte fel! Det här är helt en låt i min smak och det faktum att jag började "dansa" i soffan är väl ett bra betyg. Jag tror även att det kan vara en låt som kan gå hem i ESC.

Pain of Salvation
Tycker det är kul att se ett bidrag som annars är rätt så sällsynt i dessa sammanhang. Tycker faktiskt att det här är en ganska fin låt med en fin text.

Anders Ekborg
I början, men även bitvis, så känns den här låten väldigt musikal i stil med Fantomen på Operan. Han har ju helt klart en sångröst, men det här är inget bidrag jag tycker ska gå till Globen. Men trots det så tycker jag att det är kul med så mycket variation på stilar.

Jessica Andersson
Kul att se henne framföra något annat än en schlagerdänga. Tycker det är en riktigt fin låt, men önskar att hon hade valt en annan outfit och haft håret utsläppt.

Frispråkarn
Min första tanke är hur det skulle gå för den här låten i ESC, med tanke på att den är på svenska. Men trots att det är något som jag inte lyssnar på i vanliga fall så gillar jag faktiskt den här låten.

Salem Al Fakir
Helt okey låt, men den växer faktiskt ju mer låten går. Trots att det bara är han och ett piano så räcker det faktiskt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0