♥ Which shape are you? ♥

Berättade ju i veckan om boken The Body Shape bible. Nu tänkte jag lägga ut beskrivningar av de olika kroppsformerna och lite vad du ska undvika. Jag är ju som sagt The Hourglass. Vilken är du?


The Skittle

* Medelstor byst
* Smal midja
* Stora lår
* Stora vader

Undvik:
* Linnen med tunna axelband
* Jackor som har skärning över bysten
* Stretchiga byxor
* Raka kjolar som slutar på vaden
* Pennkjolar
* Ankelremmar


The Goblet

* Breda axlar
* Stor byst
* Ingen midja
* Smala höfter
* Långa ben

Undvik:
* Vida mjukisbyxor/tärningsbyxor
* Shift dresses ( vet inte riktigt vad det är)
* Tjocka, stickade tröjor
* Högt skuren urringning
* Dubbelknäppta jackor
* Smala skärp


The Hourglass

* Stor byst
* Smal midja
* Kort midja
* Breda höfter
* Generösa lår

Undvik:
* Sidfickor på byxor
* Stora skärp
* Vida ärmar
* Blusar med rosetter och volanger
* Smock
* Platta , lace-up skor (nån som vet vad lace-up är?)
* Ankelremmar, spetsiga skor
* Cowboy boots


The Cornet

* Breda axlar
* Liten byst
* Ingen midja
* Smala höfter
* Långa, smala ben

Undvik:
* Formlösa, lätta klänningar
* Platåskor
* Trekvarts-ärm
* Scooped necklines
* Cut-away shoulders
* Axelvaddar


The Cello

* Stor byst
* Kort midja
* Breda höfter
* Stor rumpa
* Stora lår
* Smala, kortare ben

Undvik:
* Pennkjolar
* Minikjolar
* Skinn eller satinbyxor
* Tighta jeans
* Ankelboots


The Apple

* Medelstor byst
* Magen större än bysten
* Ganska platt rumpa
* OK ben

Undvik:
* Tight T-shirt
* Stora fyrkantiga T-shirts
* Byxor med hög midja
* Plisserad midja
* Puffa jackes
* Killjacka


The Column

* Axlar lika breda som höfter
* Mindre midja
* Längre ben

Undvik:
* Trekvart-längd på jacka utan form
* Raka klänningar
* Låg midja
* Toppar med beskärning


The Bell

* Små axlar
* Liten byst
* Smal midja
* Kort midja
* Stora lår
* Stor rumpa

Undvik:
* Ballongärmar
* Avsmalnande byxor
* Trånga västar
* Halsband med smala kedjor
* Vida v-ringningar
* Snedskuran klänningar
* Pråligt på nedre delen av kroppen


The Vase

* Stor byst
* Försiktigt kurvig längre midja
* Höfter jämnställt med bysten
* Smala lår och ben

Undvik:
* Volanger vid urringningen
* Klänningar eller kjolar med krusiduller
* Halterneck
* Polotröjor
* Prinsesskragar (princess collars)
* Kilklack


The Brick

* Breda axlar
* Ingen midja
* Ordinär mage
* Platt rumpa
* Tjocka lår
* Tjocka vader

Undvik:
* "Kantiga" jackor (boxy jackets)
* Jackor med dubbelknäppning
* Minikjolar
* Box pleats
* Byxor med styvt tyg
* Tunga, bastanta skor med kilklack


The Lollipop

* Stor byst
* Mindre midja
* Smala höfter
* Långa ben

Undvik:
* Polokrage
* Bylsiga tröjor
* Byxor med hög midja
* Shift dress that hang from your tits
* Bolero
* Detaljerad urringning


The Pear

* Liten byst
* Lång midja
* Platt mage
* Saddlebags
* Kraftiga ben

Undvik:
* Snedskurna kjolar
* Pennkjol
* Stuprörsjeans
* Ankelremmar
* Stilettklackar




Kommentarer
Postat av: Lina

Tack! =)

2010-02-27 @ 15:36:00
URL: http://alexlina.blogg.se/
Postat av: Madde

Kikar in och önskar dig en fortsatt fin lördag!



Var jättegärna med i dagens blogg hos mig. Mer info i inlägget på bloggen!



Kramar

2010-02-27 @ 15:43:15
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: DONKEN

det är nog samma bok som jag läser nu! :P

clear your clutter med feng shui heter den på engelska, men den är översatt till svenska. :P

har blivit bättre på att rensa nu när jag börjat läsa mer om feng shiu. man MÅR ju bättre när det är rent och snyggt omkring sig :)

förrådet, är ett... kaos.. dock. men det tar sån jävla tid, och där kan jag inte rensa på dagarna när inte lasse är hemma. lämnar inte vincent ensam i lghten! o han kan ju inte följa med heller. pöss

2010-02-27 @ 15:48:30
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Beatrice - Creative Expressions

vart har du fått den här informationen? :) jag vet inte riktigt vilken jag är, men mest lik var nog skittle kanske..svårt :)

2010-02-27 @ 16:15:57
URL: http://wiklow.blogg.se/
Postat av: Matea

sv; Okej :) Jodå, allt är bara bra med mig :) Hitta på ikväll?

2010-02-27 @ 16:56:11
URL: http://mateamarin.blogg.se/
Postat av: Bim HD

Hm, kände inte igen mig i någon direkt... :)

Men, klänningar som är raka från byst och ner är det få dom klär i, hihihi... Möjligen funkar de so mammaklänning/tunika...

Må så grankott...

dock i deras program, när jag såg dem på BBC - för x antal år sedan... nja, många blev rätt tantiga... eller var det beroende på englands mode?? vårt såg inte ut så här då, nämligen...

2010-02-27 @ 17:37:54
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/
Postat av: Beatrice - Creative Expressions

sv: ja men se där de missa ja :P jaha var det dom två! dom är roliga dom, och duktiga! :)

2010-02-27 @ 18:39:38
URL: http://wiklow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0