Film 2

Har precis kollat klart på film 2 i mitt lilla projekt och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka egentligen om den förutom att den inte riktigt var som jag hade tänkt mig. Filmen jag såg var Alien från 1979.

Första delen av filmen måste jag säga var rätt seg och tråkig. Det hände inte särskilt mycket och hade det inte varit för det här projektet så hade jag garanterat stängt av och letat reda på en annan film. Men jag måste säga att andra halvan var rätt skaplig ändå och skulle till och med kalla den för spännande bitvis. Det kommer dock vara en film som jag med största sannolikhet inte kommer att se igen.



Språk: Engelska
Regissör: Ridley Scott
Skådespelare: Sigourney Weaver, Tom Skerritt, Veronica Cartwright, Harry Dean Stanton, John Hurt, Ian Holm
Priser: Oscar för specialeffekter (H.R. Giger Rambaldi, Brian Johnson, Nick Allder, Denys Ayling)

Handling: Skräcken börjar när besättningen på rymdskeppet Nostromo undersöker en sändning från en avlägsen planet, och gör den fasansfulla upptäckten att där finns en livsform som uppstår och förökar sig inuti människokroppar. Nu måste besättningen inte bara slåss för sin egen överlevnad, utan även för hela mänsklighetens. (text lånad från Lovefilm.se)

Betyg:
Den får två fjärilar helt och hållet tack vare att det blev mer spännande efter första timmen. Och tack vare den classiska scenen när varelsen kommer ut ur magen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0