♥ I have a confession to make ♥

Jag har något att erkänna. Något som ingen vet förutom jag själv och jag menar verkligen ingen! Något som däremot inte är någon hemlighet och något som jag skrivit om förut här på bloggen är att jag har ett godisberoende. Efter många misslyckade försök så höll upp i ett helt år innan jag fick för mig att jag skulle ha en fuskardag per år. Kan säga att det sket sig totalt!

En månad senare så åkte jag dit igen och nu har jag ätit godis i lite mer än en månad. Inte riktigt varje dag, men inte långt ifrån!

Jag skäms verkligen över det här och och tycker det är jättejobbigt och det är också därför jag har hållit det hemligt. Har inte ens vågat berätta det för min familj för jag vill verkligen inte göra dem besvikna. Trots att jag vet att de alltid stöttar mig oavsett vad som händer.

Anledningen till att jag berättar det här nu och just här på bloggen är att jag inte vill ge mig själv en ursäkt att gömma mig. Jag vill att sanningen ska komma fram så att jag kan hitta styrkan att sluta igen.


Kommentarer
Postat av: Lani-Kae

sv: Tack så mycket :D

2010-03-07 @ 17:51:52
URL: http://llanikae.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hejaheja, du kan klara detta ju! Tävla med någon kompis. Jag själv tävlar med en om att inte äta godis, läsk, saft, kakor och bakverk. Chips och popcorn tillåtet (det blir man ju inte lika beroende av!) Fungerat en och en halv vecka nu, jätteskönt.

2010-03-07 @ 18:41:43
URL: http://dearhanna.blogg.se/
Postat av: Sara [Tävling på bloggen!]

Åh är det din katt du har på bild i headern?

Kram

2010-03-07 @ 19:15:00
URL: http://www.februaritjej.se
Postat av: Anonym

Du behöver inte skämmas för oss , det är lätt att åka dit igen , tro mig jag vet. Vi får börja om igen och försöka att inte trilla dit igen. tyvärr så är både du och jag sockerberoende .Vi får stötta varandra att ta oss ur det . Kram mamma

2010-03-07 @ 19:31:57
Postat av: Hanna

sv. Men du kan kanske tävla med din mamma? Eller så kör du och jag en tävling ):

2010-03-07 @ 21:11:32
URL: http://dearhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

* Jag följer gärna din blogg på Bloglovin', men bara om jag själv vill, så fråga inte är du snäll.

* Be mig inte gå in och titta i din blogg för det gör jag ändå, bara du lämnar en kommentar.

* Vet jag inte vem du är, så kommer jag inte rösta på dig i veckans blogg om du ber om det och det är den enda kommentar du lämnar.

* Jag kommer inte gå in och fråga något i din frågestund om du ber mig om det och jag inte vet vem du är.




Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0